• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dags att försöka ta tag, alla råd, tips idéer välkomna.

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Hade kört på 134 000 , ska du kunna rädda upp situationen behöver du löneutrymmet. Det värsta som kan hända är att du får en restskatt på 10 000 som ska vara betald i november nästa år...

släpper du lumify och får till en plan med inkassobolaget, och håller övriga betalningar, så lär det se betydligt ljusare ut då.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Är du utvecklare eller är du säljare inom IT? Har du varit på bolaget länge?

Jag har varit med om personer som fått låna pengar av företaget man arbetar på (med lön/semesterdagar/personlig borgen som säkerhet). Det kräver förstås att man har en chef med god relation till man kan berätta varför man behöver ett lån och att bolaget har gott om likvider. Vilket särskilt IT-bolag och konsultbolag brukar ha. Det kan du kolla upp på allabolag.se.

Faktum är att det är ett väldigt bra sätt för ett företag att knyta sig an en talang hos sig för. Alla vet att kunnigt IT-folk är eftertraktat och det kostar 100.000-tals kronor att bli av med en (behöva rekrytera ny, lära upp etc). Ger man ett lån till en medarbetare man litar på som verkligen behöver det kan det innebära att personen stannar tack vare av både lojalitet men också för att behålla lånet.
 

Chipp

Aktiv medlem
Poäng: 121
Blev medlem
23 September 2021
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
31
Poäng
121
40K för en begagnad säng!?, var sålde du den?. Det var den mest häpnadsväckande detaljen i historien
 

brynolf

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
40K för en begagnad säng!?, var sålde du den?. Det var den mest häpnadsväckande detaljen i historien
Var en knappt 4 månader gammal eken säng som ja fick när ja fyllde år nypris va över 80tusen så låter otroligt men lovar att de inte är ett skämt.
 

brynolf

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Är du utvecklare eller är du säljare inom IT? Har du varit på bolaget länge?

Jag har varit med om personer som fått låna pengar av företaget man arbetar på (med lön/semesterdagar/personlig borgen som säkerhet). Det kräver förstås att man har en chef med god relation till man kan berätta varför man behöver ett lån och att bolaget har gott om likvider. Vilket särskilt IT-bolag och konsultbolag brukar ha. Det kan du kolla upp på allabolag.se.

Faktum är att det är ett väldigt bra sätt för ett företag att knyta sig an en talang hos sig för. Alla vet att kunnigt IT-folk är eftertraktat och det kostar 100.000-tals kronor att bli av med en (behöva rekrytera ny, lära upp etc). Ger man ett lån till en medarbetare man litar på som verkligen behöver det kan det innebära att personen stannar tack vare av både lojalitet men också för att behålla lånet.
Är integrationskonsult, så jag konfigurerar system(produkter) och hjälper kunder att hitta lösningar i deras it problem involverar lite programmering men inte lika avancerad som en riktig mjukvaru utvecklare.
Som tidigare nämnt bytte ja jobb o har provanställning så där jag är nu har jag varit knappt 2 månader. Föregående jobb 3 år. Gjorde ett jäkla bra jobb där (smygskryt) eftersom ja fick ökning av lönen från 32-40 på första löne samtalet (lönen jag lämnade med) men kände att ja både behövde miljöombyte samt mer lön så hitta nytt jobb. Dock som ja skrev i tidigare svar var inte de här företaget min grej så byter igen nu i Juli till ett annat som jag hade mycket kontakt o jobb emot på mitt förra. Så dem gav mig ett bra erbjudande som jag tacka ja till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp